adana haber - agrı haber - haber ajansı - akdag haber - akit tv haber - almanya haber - ana haber bülteni - news haber - ankara haber - arabistan haber - asayiş haber - spor haber - ataköy haber - avrupa gazetesi - avustralya haber - aybastı haber - azerbaycan haber - bağdat haber - bartın haber - başakşehir haber - basın bülten - batum haber - bayburt haber - beykent haber - bilişim haber - boomerang haber - çankırı haber - cnbc haber - cnn haber - dobra haber - doğuş gazetesi - dolunay haber - doruk haber - dünya haber merkezi - ermenistan haber - flash haber - fox haber - fox tv haber - fransa haber - gazete gündem - gaziantep haber - gaziantep haber - giresun haber - global bülten - gümüşhane haber - gümüşhane manşet/a> - gürcistan haber - haber28 haber - 365 haber - 365tv haber - haber60 haber - haber ajansı - haber aktif - best haber - birgün haber - objektif haber - haber özetleri - sizin haber - hakkari haber - hep haber - ığdır haber - ılgın haber - ingiltere haber - internet haber - iskenderun haber - istihbarat haber - kadının sesi haber - kanada haber - kanal24 haber - kanal7 haber - kanal a haber - kanal t haber - kapsam haber - karadeniz haber - karamürsel haber - kazakistan haber - kent haber - kıbrıs haber - kıbrıs tv haber - küçükçekmece haber - maçka haber - madtv haber - magazinpress haber - makedonia haber - malatya haber - megachannel haber - merkez ana haber - muş haber - olay tv haber - öncü haber - özbekistan haber - özgür haber - özlem haber - parti haber - pause haber - polis haber - samsun gazete haber - sandıklı haber - seçim haber - sendika haber - show haber - show tv haber - sivil haber - star tv haber - suriye haber - tatil haber - teşkilat haber - tokat gazete haber - trt1 haber - türkistan haber - tv5 haber - tvnet haber - ultra haber - ulusal bülten haber - ulusal kanal haber - vatan haber - uluslararası haber - yerel bülten haber - yeryüzü haber - zaman haber - adalet haber - adana gündem haber - alem haber - aliağa haber - amasya haber - anadolu manşet haber - ankara güncel haber - antalya haber - antep gazetesi haber - askeri haber - aydın haber - bağcılar haber - basın haber - beylikdüzü haber - beypazarı haber - beyşehir haber - bodrum haber - bomba haber - bozkır haber - cep haber - çeşme haber - denizli gündem haber - doğubeyazıt haber -elbistan haber - erzurum gündem haber - evrensel haber - evrim haber - gaziantep bülten haber - girişim haber - gölbaşı haber - 365 haber - 44 haber - 73 haber - 77 haber - aksiyon haber - arşiv haber - bir haber - channel haber - karadeniz haber - özet haber - port haber - sosyal haber - haber yazıyo - haber yelkeni - hemen haber - istanbul haber - istanbul son haber - kandıra haber - kars manşet haber - kayseri manşet haber - magazin tv haber - merzifon haber - nesil haber - news haber - onay haber - ordu manşet haber - şafak haber - samsun manşet haber - sarıyer haber - sarıyer son haber - sky haber - tarım haber - taşova haber - trabzon manşet haber - video haber - yükseliş haber - zafer haber - küre haber - haber - haber - anadolu haber - antakya haber - çarşamba haber - aksiyon haber - haber turu - ulusal haber - internet gazetesi haber - millet gazetesi haber" - moda haber -organik haber -smart haber -terme haber - zara haber
sponsor reklam
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’dan Habertürk’e açıklamalar
  • Kanal 7 Haber
  • Genel
  • Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’dan Habertürk’e açıklamalar
18 okunma

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’dan Habertürk’e açıklamalar

ABONE OL
1 Kasım 2024 19:35
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’dan Habertürk’e açıklamalar
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Habertürk TV Genel Yayın Yönetmeni Mehmet Akif Ersoy’un sorularını yanıtlayan Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’dan açıklamalar…

 Title

Bakan Ersoy’un açıklamalarından öne çıkan başlıklar şöyle:

İkinci çeyrek sonunda üçüncü çeyrekle ilgili tahminlerde bulunmuştum. Tahminler beklediğimiz şekilde gerçekleşti. Son çeyrek de çok iyi geçecek gibi gözüküyor, hatta biraz daha hedefi geçecek gibi gözüküyor. 2018’de yeni bir stratejiye geçtik. Bazı değişikliklere, yeni uygulamalara geçtik. Eskiden nicelik önemliydi ama yanında nitelik de önemli dedik. Hem ziyaretçi sayılar hem de geliri de hedefleyeceğiz dedik. Türkiye’nin jeopolitik konumu sebebiyle geçmişte krizler oluyordu, günümüzde de oluyor. Gelecekte de maalesef benzer krizlerle karşı karşıya kalacağız. Sektörümüzü krizlere bağışıklı hale getirmemiz lazım dedik.

REKLAM“ÇOK YOĞUN TANITIM YAPIYORUZ”

İki önemli kriter var. Sahip olduğunuz ürünü çok doğru ve yoğun tanıtımı. Ziyaretçi hedeflediğiniz destinasyonları tüm dünyaya yaymanız lazım. İkincisi ürün çeşitliliği. Eskiden sadece deniz, kum ve güneşle çıkıyoruz. Şimdi sitede 60’dan fazla ürün görüyorsunuz, istesek 100’e kadar çıkarabiliriz. Bunların markalaşması gerekiyor. Kovid krizinden en az etkilenen ve kovid sonrası en hızlı çıkış yapan ülke Türkiye. Tanıtım stratejisini değiştirdik. Çok yoğun tanıtım yapıyoruz tüm dünyaya yayarak. Bizim bir stratejimiz var. Dünyanın en çok noktasına uçan havayolu Türk Hava Yolları. Kırmızı bayrağın uçtuğu her yere destinasyon dedik. Bütün ürünlerimizi piyasaya süreceğiz dedik.

“EKİM HEDEFİ BEKLENTİLERİN ÜSTÜNDE”

2020’de pandemi başladı. Tam bunu atlatıyoruz derken güney ve batı bölgelerimizde yangın çıktı. İki ülke savaşıyor. Asrın depremi derken İsrail-Filistin savaşı. Irak’ta, Suriye’de devam ediyor. İran’da çatışma ortamı başladı. Yukarıda Rusya-Ukrayna savaşı. Doğumuzda Azerbaycan-Ermenistan gerginliği devam ediyor. Bütün bunların içinde koyduğumuz hedeflere uygun şekilde doğru stratejiler sayesinde ilerliyoruz. Temmuz ayında hafif büyüme. Ağustos’ta 2.6’lık büyüme. Eylül ayında 6.2’lik büyüme. Ekim verileri Kasım sonunda açıklanacak. Sınır kapılarından takip ettiğimiz kadarıyla yüzde 10 civarında. Ekim’de hedefin biraz üstünde gerçekleşiyor. Ziyaretçi sayıları en gerçekçi Türkiye’de gerçekleşiyor. Kapıdan girerken pasaportunuz sisteme okutularak geçiyor. Manüel bir geriş yapmıyor pasaport polisi. Hatasız giriş oluyor. Giriş ve çıkışların hepsi net. Ziyaretçi sayılarına transit yolcular ilave edilmiyor. 20 milyona yakın transit yolcular var.

“ABD BÜYÜKELÇİLİĞİ BİLE ŞAŞIRDI”

Mesela kimsenin aklına gelmez ABD. Hızlı bir şekilde geçen sene sayısı 1 milyonu geçti. Bu sene 1,5 milyonu inşallah geçeceğiz. ABD Büyükelçiliği dahi beklemiyordu. Çok hızlı büyüme. THY ile birlikte ciddi tanıtım planlaması yapıyoruz. İlk kez CNN İnternational’da yayınlandı reklam. Yayın ortasında ilk kez reklam kararı aldılar. Üçüncü nokta sizin kaçıncı sırada çıkacağınız? 4 yıldır CNN İnternational ile yoğun şekilde çalışıyoruz. Çin pazarında hızlı büyüyoruz artık. Güney Kore pazarı da öyle. Bizim beklediğimiz sayılar geliyor. Geçen sene 280 bin civarında ziyaretçi almıştık. Bu sene 600 bine yaklaşacağız. ABD pazarında hedefimiz 2,5 milyona gitmek. Polonya çok hızlı büyüyor baktığınız zaman. Çinliler şehir turizmine geliyor. Kültür turizmine geliyor. Amerikalılar her tarafa geliyor. Antalya 100 binden fazla Amerikalı artıyor. Bu senenin parlayan yıldızlardan biri de Almanya pazarı. Dünyanın her yerinden ziyaretçi alıyoruz.

“YIL SONU HEDEFİMİZ 60 MİLYAR DOLAR”

Bize özgü yurtdışı yerleşik vatandaşların pasta payı önemli. Bizim gurbetçiler ve yerleşik vatandaşlar 2 hafta kalır. İstanbul’da ortalama kalış süresi 4,5-5 gün. Avrupa’dan gelenler 8-9 gün kalır. Uzun uçuşla Asya’dan ABD’den geliyorsa 8 gün kalır. Kapasite elverdiği oranda her ziyaretçinin başımızın üstünde yeri var. Günübirlik ziyartçi de bizim için önemli. Esas gösterge kişi başı gecelik gelirdir. Kişi başı gecelik geliri kendi içinde ikiye ayırdık, yabancı ve yurt içi vatandaşlar diye. 30 milyon turistten 49 milyona çıkardık. Hem daha çok geliyorlar hem daha çok harcıyorlar. Bu sene 60 milyar dolar hedefimiz var. İnşallah gerçekleştireceğiz. Üçüncü çeyrek rakamı açıkladık. 24.6’dan 47 milyar dolara yakın gelir elde etmişiz. Turistin büyük bölümü harcamaları kredi kartıyla yapıyor. Hazine Maliye ve Merkez Bankası kayıtların tutulması açısından çok ilerlediler. Bizim verilerimiz banka harcamaları, yurt dışı banka transferleri. Hem turist sayısı hem de gelir arttı.

“BÜTÜN DÜNYAYA REKLAM VERİYORUZ”

TGA’nın yapısı çok önemli. 18 sektör temsilcisinden oluşuyor. Yönetim kurulunda sadece iki kişi Bakanlıktan geliyor. Hepsinden bir pay toplanıyor. Parayı ödeyenlerin seçimle gelen yöneticileri tarafından TGA’nın hangi faaliyetine ne kadar harcanacağına yönetim kurulu kararı veriyor. 2018’de sadece 12 ülkede 1.1 milyar dolarlık dijital tanıtım yapılmış. 2024’te 38 ülkede ulusal televizyonlarda 114.325 tanıtım yapılmış. Bütün dünyaya reklam veriyoruz. PR ile ağırlama konusunda 45 ülkede anlaşma yaptık. Orada temsilcilerimiz var. 83 ülkede 3 binin üzerinde nitelikli basın mensubu, kanaat önderi ve tur operatörünü ülkemizde ağırlıyoruz. Deneyimlerini paylaşıyorlar. 39 ülkede 139 kampanya yaptık. 23 ülkede gastronomiden kültüre tanıtım etkinlikleri yaptık. Sosyal platformlarda ilk 20’ye giremiyorduk. Şu anda Instagram’da 2. sıradayız. Muhtemelen 3 sene içinde Avustralya’yı geçeceğiz. Kapata kapata geliyoruz. Youtube, TikTok’ta birinciyiz.

“TÜRKİYE KÜLTÜR VARLIKLARINDA RAKİPSİZ”

Ziyaretçi alacağınız her yere erişip, ürününüzü tanıtmanız önemli. 20 destinasyon tanıtımı, tema ve ürün markası yaptık biz. Sadece Antalya ile alınıyorduk, şimdi Ege’yi de ön plana çıkarıyoruz. Doğu Anadolu’ya ayrı çalışma yapıyoruz. Karadeniz ayrı bir destinasyon bizim için. Türkiye kültür varlıklarında zaten rakipsiz bir ülke. Kapodokya başlı başına zaten. Sezonu 12’ye yaymak gibi avantajınız var. Gastronomi ve İstanbul her mevsim gelebiliyor. Hem 81 vilayete yaymak açısından önemli tanıtım hem de 12 aya yayıyoruz.

“HEDEF 64 MİLYAR DOLAR 64 MİLYON ZİYARETÇİ”

OVP’de 64 milyar dolar hedefledik. Hedefi doğru koymanız lazım. Hedefler ürün bazında, ülke bazında çalışıyoruz. Temmuz ayında yavaşlacağını biliyoruz. Olimpiyatların, Avrupa Şampiyonası’nın tarihi 4 yıl önceden belli çünkü. Önemli olan hedefi tutturmak. Mazaret isterseniz çok var. Yaklaşık 64 milyon ziyaretçi hedefliyoruz. Bundan sonra her sene artıracağız. Artık süper ligdeyiz biz. Geçen sene dünya beşinciliğindeydik, bu sene muhtemelen dördüncü olarak kapatacağız. Hedefimiz ilk 3’e girmek. Daha çok çalışmamız gerekiyor. 80 milyon ziyaretçiyi yakalamamız gerekiyor. En zorlandığımız şey algı yönetmek. İş üretemeyen genelde algı üretmekte çok mahir oluyorlar. Birileri sizle ilgili yanlış algı yaratıyor.

Ayrıntılar geliyor…

Haber Kaynak : HABERTURK.COM

“Yayınlanan tüm haber ve diğer içerikler ile ilgili olarak yasal bildirimlerinizi bize iletişim sayfası üzerinden iletiniz. En kısa süre içerisinde bildirimlerinize geri dönüş sağlanılacaktır.”

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
Full HD Film izlededektifdeneme bonusu veren sitelerkıbrıs escorteryaman escortEscort Eryamanankara escortDeneme Bonusu Veren Sitelertanıtım yazısıeryaman escortkıbrıs escort bayandeneme teen porn bonusu child sex veren siteledeneme bonusu veren sitelerporno izleDeneme bonusu veren sitelergaziantep escortgaziantep escortmersin escortkayseri escortkayseri escort
deneme bonusu veren siteler kullanıcıların kişisel oyun tercihlerini belirlemelerine yardımcı olur. Kullanıcılar, çeşitli oyunları denedikçe hangi tür oyunları sevdiklerini ve hangi oyunlarda daha başarılı olduklarını keşfedebilirler
bahis siteleri spor müsabakaları ve casino oyunları için çeşitli seçenekler sunar. Türkiye'deki bahis siteleri, kullanıcıların spor bilgilerini kullanarak kazanç elde etmesini sağlar. Güvenilir bahis siteleri, kullanıcı bilgilerini korur ve lisanslıdır. Promosyonlar ve bonuslar, kullanıcıları siteye çeker
deneme bonusu veren siteler
deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler